Obraz

Obraz

wtorek, 25 marca 2014

Wiosenne podrygi

Ciepło się zrobiło, ruszają wszelkie soki, winorośl płacze, pękają pąki, jednym słowem- wiosna. W sobotę przyleciał pierwszy bocian, tak długo oczekiwany. Kwitną żonkile, forsycje. Chce się żyć. Na ogród jeszcze wejść nie można, za mokro więc skupiłam się na rozsadniku pod szkłem i foliaku. Posiałam szpinak, sałatę, rzodkiewkę i koper pod folią. Zjemy je do maja to zrobi się miejsce na pomidory i paprykę. W rozsadniku znalazły się kapustne- brokuły, kalafior, kapusta pekińska i późna, zioła- bazylia, rozmaryn, estragon, oregano, tymianek i szałwia no i kwiatki- niezawodne aksamitki i cynie. Prześladujący zaś mnie od wielu dni smak na kozi ser dojrzał na tyle, że z 5 l mleka prosto od krowy powstał ten fajny, podpuszczkowy krążek:



Smakował wybornie :-) Tyle, że teraz jeszcze mocniej prześladują mnie te kozie smakowitości a tu dziewczynom moim rozmnażanie nie w głowie i czekać trzeba.

4 komentarze:

  1. Ser prima sort, mniam!

    Marta, jak wiesz lubię proste, nieskomplikowane przepisy na różne potrawy. Podam Ci pyszny przepis na przystawkę, z brokułów :)

    - brokuły

    - ser taki jak powyżej lub feta

    - sos majonezowo-czosnkowy

    Brokuły ugotować al dente, dodać ser pokrojony w kostkę, polać sosem majonezowo-czosnkowym. Sos robię z jogurtu naturalnego i majonezu w proporcji 3:1, z dodatkiem soku z cytryny i pieprzu.

    Smacznego :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Dziękuję, proste, szybkie, na pewno wypróbuję.

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie, aż żałuję, że moja Birma daje już trochę mniej mleka :(

    OdpowiedzUsuń