Obraz

Obraz

piątek, 27 września 2013

1-2-3-4 spaniele

Kropulinka po sterylce całkowicie doszła już do siebie. Sprawdziło się przysłowie: "goi się jak na psie". Początkowo bałam się zajrzeć pod kubraczek ale gdy w końcu zebrałam się na odwagę moim oczom ukazała się 1 cm kreseczka z dwoma szwami. Jak ta medycyna do przodu poszła jednak. A tak Kropcik prezentuje się w kubraczku:


Moje dziewczynki skończyły rok i przy okazji dostały swoje pierwsze snoodsy :-) :



Nie, nie jestem zwolenniczką przebierania psów jednak w przypadku tej rasy ochraniacze na uszy bardzo przydają się podczas jedzenia. Mieliśmy też wizytę fajnych gości, odwiedziła mnie koleżanka z forum spanielowego z mężem i dwoma swoimi psami. Zip- 2-letni wykastrowany piękny pies w typie spaniela i Nutka (Flowing Melody Lanturn)- słodka, grzeczna i spokojna niebiesko-srebrna cockerka. Porobiliśmy plany wystawowe i przyszłościowe, pospacerowaliśmy i poznaliśmy swoje psiaki.











Mam nadzieję na rychłą powtórkę spotkania.
Kozulki moje, Łyska, Alma i Astra mają się dobrze, korzystają z pastwiska, kaszel przeszedł po odrobaczeniu na pasożyty płucno-żołądkowe. Wrócił Kubuś po miesięcznej nieobecności. Trochę odchudzony, choć podrósł i strasznie śmierdzący. Poradzimy sobie z tym, wykąpiemy, niech chłopak ochłonie trochę i pojedzie do swojego nowego domku. Tam czekają już na niego stęsknione Mela i Zuzia. Tak, zamieszka z Państwem, którzy mają moje kozy, bardzo się cieszę. Wiem, że lepiej trafić nie może, on i one. Co z Almą i Astrą? Jeszcze nie wiem, nie podjęłam decyzji więc nie palę mostów i zostawiłam je sobie. Może będą tylko one dwie tak aby mieć mleczka i sera tylko dla siebie? Może sprzedam je jeśli moje plany kynologiczne się wykrystalizują? Zobaczymy.

6 komentarzy:

  1. Śliczne pieski..
    Esti mam pytanie odnośnie pielęgnacji uszu u spanieli. Od ponad dwóch miesięcy również mam spanielka, rocznego, ale nie pozwala czyścić sobie uszu! Może coś źle robię przez co sprawiam mu ból ? Nie wiem! Ostatnio doszło nawet do infekcji jednego ucha, teraz leczymy kroplami o szerokim spektrum, ale zapach jest przykry

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mam problemów z uszami u moich więc nic ci nie doradzę prócz wizyty u weta. Dopóki nic się nie dzieje nie należy w uszach grzebać. Spotkać się można często z opinią, że spaniele chorują na uszy i w związku z tym nowi właściciele codziennie przemywają uszka różnymi cudami. BŁĄD! Jak są zdrowe, nie grzebać, nie dotykać. Ucho oczyszcza się samo. Dopiero gdy coś się dzieje należy leczyć ale wtedy weterynarz na pewno już pomoże. I druga sprawa, ucho spaniela należy wietrzyć, tzn. jak sobie śpi to odsłaniać małżowinkę i przede wszystkim powinno być wygolone w środku. Ja bardzo tego pilnuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! bardzo mi pomogłaś. Myślałam,że u psów z długimi uszami gdzie nie ma dostępu powietrza to należy czyścić...a jednak nie! Tak, byliśmy u weta i od trzech dni zakraplamy ucho, ale na razie słabo. Jeszcze raz dzięki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak będę mogła to zawsze pomogę bo cockery to mój fioł. :-) Majkę- pierwszą spanielkę w typie miałam 1 rok i 9 miesięcy, te dwie bździągwy mam już rok i nigdy z żadną nie miałam problemów z uszami. W razie problemów radzę się hodowców bo oni mają wiedzę i doświadczenie. W necie różne różności można wyczytać przeważnie bzdurne. Teraz jak wdała się infekcja musisz leczyć zgodnie z zaleceniami lekarza ale potem już nic nie ruszaj tylko kontroluj czy nie pojawia się znów smrodek. Uszy od wewnątrz dobrze wygol i tyle.

    OdpowiedzUsuń